На гостини до Чомучок

Категорія: Інтегровані заняття Опубліковано: Субота, 13 лютого 2010 Автор: Юлия

Завантажити архив конспекту з додатками до заняття у форматі Microsoft Word

Розробила конспект вихователь ДНЗ №69 м.Краматорська Маглєй Ю.І.

Конспект комп’ютерно – інтелектуального заняття для старших дошкільників (5-6 років)

Тема.
На гостини до Чомучок.

Мета. Продовжувати формувати у дітей знання про інформаційне поле. Розвивати логічне мислення дошкільника, кмітливість, допитливість, наполегливість. Продовжувати вчити аналізувати, порівнювати, робити висновки. Розвивати вміння робити ціле з частин, знаходити закономірність і розповідати про хвороби комп’ютера (вірус) і як його лікувати (антивірусна програма), вирішувати закодовані приклади. Продовжувати вчити працювати за ноутбуком з мишкою (права та ліва кнопки, одинарне та подвійне клацання), закривати та відкривати програми з допомогою мишки та клавіатури, вмикати та вимикати комп’ютер, вставляти диск в дисковод. Вчити правильно вимовляти терміни. Закріплювати та уточнювати вже засвоєні дітьми знання з комп’ютерної грамотності, знання клавіш (пробіл, клавіші курсору, додаткова цифрова клавіатура, Esc, Enter, Shift). Виховувати доброзичливі стосунки, бажання допомагати один одному під час роботи підгрупами, командами, цілою групою, парами.

Розвивальне середовище. Скрін з антивірусної програми «Zillya»; два ноутбуки і диски з програмами «Мій комп’ютер», «Логіка» та «Інформатика»; питанні до мовної гри «Комп’ютер захворів»; картки на кожну дитину до дидактично-логічних ігор «Клавіатурний тренажер», «Закодовані приклади», та «Подарунок»; матеріал до дидактично логічних ігор «Розклади по порядку» (чотири конверти, в кожному по два набори танграмів з зразком складання будинків); матеріал до логічної гри «Збери башточки» (два набори в конвертах з 16 прямокутниками, в кожному по чотири кольори: жовтий, синій, червоний, зелений, розкреслений аркуш А4 на 16 прямокутників); геометричні фігури (коло, квадрат, прямокутник, трикутник) розрізані навпіл; пізнавальний мультфільм «Сім’я Чомучок», стрічки на кожну дитину (2 червоні, 2 сині, 2 жовті, 2 зелені, 2 білі); знаки для фізхвилинки.

Попередня робота. Заняття з інформатики у ЗОШ №35, індивідуальна робота у ДНЗ №69 за ноутбуком з програмами «Мій комп’ютер», «Логіка» та «Інформатика», мовна вправа «Комп’ютер захворів», дидактично-логічні ігри «Клавіатурний тренажер», «Збери за зразком» (два набори танграма), «Який предмет зайвий», «Закодовані приклади», «Закономірність».

Технологія проведення


Вихователь. Ви в мене всі такі допитливі, тому сьогодні я вам пропоную завітати до сім’ї Чомучок. Зараз я увімкну ноутбук і з допомоги відео програвача ми потрапимо в гості.

Вихователь вмикає комп’ютер, але він не вмикається.

Вихователь. Оце так! Що ж це може бути? Давайте з вами поміркуємо.

Діти з вихователем обговорюють виниклу проблему.

Вихователь. Молодці! А тепер ми перевіримо ваші знання.

Вихователь вмикає ноутбук, відкриває програму «Мій комп’ютер», нагадує правила роботи за ноутбуком і програмою. Проводиться мовна вправа «Комп’ютер захворів».


Питання:

1. Чим шкідливий комп’ютерний вірус?

  • може завдати шкоду здоров’ю користувача;
  • може інфікувати тварин користувача;
  • може завдати шкоду комп’ютеру та інформації збереженому на ньому.

2. Яким чином можна виявити та знешкодити комп’ютерний вірус?

  • встановити та запустити антивірусну програму;
  • найняти приватного детектива;
  • викликати чергового прокурора.

3. Яке основне джерело вірусів?

  • локальна мережа;
  • нові документи;
  • Інтернет.

4. Чому деякі види вірусів називаються завантажувальними?

  • бо вони проникають у завантажувальний сектор диску;
  • бо вони завантажуються безперервно;
  • бо вони несуть великий вантаж.

5. Де перебувають мережеві віруси?

  • у мережі;
  • у комп’ютерній мережі;
  • у принтері.

6. Яким шляхом здебільшого проникають віруси-хробаки в комп’ютер?

  • електронною поштою;
  • телефонним дзвінком;
  • бандероллю.

7. Як називають програму, в якій виявили вірусі?

  • втраченою;
  • інфікованою;
  • заблокованою.

8. Які віруси називають невидимками?

  • ті які мають плащі невидимки;
  • ті які не завдають ніякої шкоди;
  • ті, які маскуються і їх важко виявити.

9. Яким чином файлові віруси інфікують файли?

  • записують свій код;
  • відсилають їх електронною поштою;
  • перейменовують.

10. Щоб програма антивірусу могла виявити нові віруси, потрібно…

  • часто її перезапускати;
  • оновлювати вірусну базу;
  • перезавантажувати комп’ютер.


Вихователь. Ось ми і розібрались що це вірус і знищити його можна за допомогою антивірусної програми. Але антивірусна програми без людини працювати не може. Потрібна ваша допомога. Ви готові допомогти знищити комп’ютерний вірус?
Допоможе нам в цьому провідник антивірусної програми. Я вам пропоную підійти до принтера і подивитись звіт який він роздрукував. Антивірусна програма знайшла п’ять вірусів, тому нам потрібно виконати п’ять завдань. Якщо завдання буде виконане правильно в принтері буде з’являтися ось такий помічник і показувати вам скільки вірусів залишилось. Коли вірусів не залишиться, то комп’ютер відкриє нам двері в відео програвач до сім’ї Чумучок.
По дві дитини будуть виконувати завдання за ноутбуками. Орієнтиром вам будуть кольори стрічок на руці і кольори стрічок на аркуші.
А ось і перше завдання. Вірус зруйнував будинок сім’ї Чомучок, треба його полагодити. Щоб його відремонтувати нам треба поділитись на пари, а допоможуть нам в цьому геометричні фігури. Вони розрізані навпіл. Треба взяти до пари друга в котрого друга половинка фігури і знайти таку фігуру на підлозі. В конверті частини будинку, зберіть їх за зразком.

Л/гра «Збери за зразком» (4 конверти з двома наборами танграмів)
Робота за ноутбуком з програмою «Будинок»

Вихователь. Молодці! А ось і принтер роздрукував звіт від антивірусної програми. Давайте подивимось. Скільки вірусів залишилось знищити? (4)
На цей раз від зруйнував деякі клавіші на клавіатурі. Подивіться на цей аркуш, він порожній. Треба частково його заповнити. Сідайте на свої місця.

Слуховий диктант «Клавіатурний тренажер»
Робота за ноутбуком з програмою «Кіт-риболов»

Вихователь. Дуже добре. Давайте подивимось що видав на цей раз принтер. Скільки вірусів залишилось? (3).
Вірус замінив всі цифри на азбуко-цифрової клавіатурі на кольорові кола. Нам необхідно знайти цифри та вирішити ці приклади. Запрошую кожного на своє місце для вирішення цих прикладів.

Дид.-матем. Гра «Закодовані приклади»
Робота за ноутбуком з програмою «Математичний космодром»

Вихователь. Молодці! А зараз я запрошую вас до себе поближче.

Фізхвилинка.
Вихователь. Ми з вами багато трудились

І, мабуть, вже втомились
Тепер настав час відпочинку
Ми проводимо фізхвилинку.


Діти. Всі ми звикли до порядку

   Дружно робимо зарядку.


Вихователь. Встати струнко всім без руху

І мою команду слухай.
Руки вгору піднімаємо
І повільно опускаємо
Швидко пару ми знайшли
І на місце відійшли
Я зразок вам покажу
І німе кіно почну.


Вихователь показує зразок малюнка. Діти стають в колону на місце свого знаку.

Вихователь. Очі міцно закриваємо

І повільно відкриваємо
Тренувались залюбки.


Діти. Ми кмітливі малюки.

Вихователь. Давайте з вами подивимось що нам видав принтер. Скільки вірусів залишилось? (2)

Як же ще нашкодив вірус? Ага, ось. Вірус пошкодив інформацію на жорсткому диску. Де знаходиться жорсткий диск? (У системному блоці). Але він не все встиг зруйнувати всі данні. Вам необхідно розмістити все на свої місця, так щоб у кожному рядку кольори не повторювались.

Діти діляться на дві команди (хлопчики і дівчата)
Логічна гра «Заповни башточки»
Робота за ноутбуком з програмою «Розклади картинки»
Після того, як діти виконали завдання вихователь пропонує помінятись містами і перевірити правильність виконання завдання команди-сусіда.

Вихователь. Що я можу сказати. Ви впорались і с цим завданням! І знову я вас запрошую до принтера. Що тут у нас? Скільки вірусів залишилось? (1). Ох, не живеться цим вірусам спокійно, все вони руйнують та знищують. Подивіться, зруйнував подарунок котрий я приготувала для сім’ї Чомучок. Ми ж вами не підемо з порожніми руками? (Ні). Давайте його полагодимо.

Логічна гра «Закономірність»
Робота за ноутбуком з програмою «Закономірність»

Вихователь. Так. Що у нас тут. Подивіться!

  •    Віруси ще є? (немає).
  •    Скільки вірусів ми знищили? (5)
  •    Як називається програма яка знищує віруси? (антивірусна)
  •    Як ви гадаєте тепер ми можемо завітати до сім’ї Чомучок? (так)

   
Вихователь вмикає пізнавальний мультфільм «Сім’я Чомучок».

Завантажити архив конспекту з додатками до заняття у форматі Microsoft Word

Перегляди: 5255

Login Form

БЕЗПЕЧНО ДЛЯ ДІТЕЙ